mandag den 12. marts 2012

Cupcakes

427422_3100547467292_2121336465_n
Mit første forsøg udi cupcakes blev jo sår’n fifty-fifty….”super dej, men øv dig lige på din frosting”-agtigt.

MEN….dejen …..DEN må jeg lige dele med jer :

Chokolade cupcakes
Opskriften har jeg fundet hos
Sarahs kager…..mums siger jeg bare :)
De er SÅÅ lækre!!

Da jeg gerne ville lave en dej med lakrids i, fiflede jeg lidt med opskriften

Lakrids cupcakes ( ca. 12 stk)
Kan købes her...Kan købes her...
Føres også i Vin&Vært i Haderslev :)

100-150 g hvedemel (føl dig frem)
140 g sukker
1½ tsk. Bagepulver
lidt salt
1½-2 tsk. lakridspulver
1 tsk. lakridssirup
40 g blødt smør

1,2 dl letmælk (jeg brugte minimælk)
1 æg
1 tsk. vanillesukker

Pisk hvedemel, sukker, bagepulver, salt, lakridspulver og- sirup i en skål og pisk, indtil de er godt blandet sammen.
Pisk mælk, æg og vanillesukker i en anden skål.
Bland nu de 2 skåles indhold – pisk til en glat konsistens opnås.

Put papirsformene i muffinformen, fyld dise 2/3 op.
Bag dem 20-25 minutter i forvarmet ovn på 170 grader alm ovn.

Uh disse smagte SÅ godt!

Mht. frosting….blev min jo rigtig dårlig, men tænker en god chokolade frosting ville passe godt til lakridssmagen :)

At der skete det for mig, at da jeg af hjertets godhed, ville aflevere nogle hos Pjottedrengen og hans kammerat, gled jeg på husets fortrappe, og har nu en skæv numse :) men det er en anden historie. Av.

ENJOY!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar