søndag den 23. marts 2014

QF2

“Kalkunbryst i flødepaprika sauce, med flødekartofler og squash”

Det er ganske længe siden jeg sidst har sagt den sætning højt.
Da jeg boede på Frederiksberg, for en 18 års penge siden, var min yndlings take-away lige netop ovenstående, fra Quatro Fontane Due.

Det har jeg jo selvklart ikke fået i flere år, da der skisme er lidt langt at køre efter takeaway.
For nylig, da jeg skulle holde GN, kom jeg til at tænke på denne ret, og ville brændende gerne lave den til tøserne.
Så jeg søgte højt og lavt efter en opskrift, og til sidst valgte jeg at skrive en mail til forretningen på Frederiksberg.
Der gik en rum tid, og jeg havde lavet en anden menu, men 2 dage før GN-aftenen, fik jeg et svar.
Det var fra den umanerligt søde Lis, der havde holdt ferie og derfor ikke havde svaret før.
Hun sendte fluks opskriften Smiley…hvad siger I så??

Idag lavede Lars og jeg så Kalkunbryst i flødepaprikasauce med flødekartofler og squash.
Efter Lis’ anvisninger…og det smagte pragtfuldt.
2014-03-23 19.42.06

Tusind ak til Lis!!
Og hvis I er i nærheden af forretningen, så smut lige ind forbi.
de har super lækkert brød, og dejlig italiensk is…muuums.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar